Signerat Calle Bildt

Carl Bildt fortsätter att uttala sig tuta på med sitt agg mot Israel.

Calle var i Spanien i helgen och ville visa lite mallighet…


”Så här mycket tror jag på Israel…”

Han stod uppoch sa:

Bildt said there were “no guarantees” that Israel was committed to peace.

Dagens fråga:

Vem skall Israel förhandla fred med, då de inte har någon att förhandla med???

-Sist jag läste terroristernas retorik i de arabiska tidningarna, så ger man sig inte förrän Israel är utplånat.


”Jag säger det klart och tydligt: Jag accepterar inte någon Judisk satat. Kalla det var du vill”, sa Mahmoud Abbas Terrorist Abu Masen på en konferens för the Palestinian Youth Parliament i Ramallah.”

-Sist jag var i Sderot, Israel, och såg ”palestiniernas turistkartor” fanns inte ens Israel med?

-Sist jag såg Lars Ohlys antisemitizka halsduk, var regionen judefri??!!?!

-Sist jag hörde något om palestinska barns skolböcker så förnekas judiska kopplingar och att det funnits ett historiskt land Palestina som ”judarna ockuperar”.

As shown in this study, these fundamentals deny the Jewish and Israeli ”others” any legitimacy, demonize them, assign them exclusive responsibility for the Mideast conflict, avoid any expression that would openly advocate peace, and encourage instead violent struggle against them.

(Det låter som Bildt läst innantill??!?)

-Sist jag kollade så uppmuntras barn att mörda judar på palestinska barnprogram.

Kan det vara så att Bildt vill rättfärdiggöra att våra skattepengar faktiskt finansierar dessa skolböcker som inte bara överför hat mot judar, utan även lär ut historieförfalskningar.
Se denna intervju som Fokus Israel gjorde med Itamar Marcus på PMW i höstas. (3 minuter in i programmet)

Hmmmm…

4 svar to “Signerat Calle Bildt”

  1. Sam Says:

    Ja visst verkar Calle lille vara helt insatt va?
    Det ska väl vara så nuförtiden att ingen vill vara vän med Isrel så….
    Mest synd om Sverige som kan komma att befinna sig på fel sida.
    Sam

  2. Lilian Says:

    Det är riktigt pinsamt och dessutom skamligt!! Tänk att han en gång i tiden var partiledare!
    Men folk i gemen läser och höra bara det de vill se och höra och det är verkligen inte ”inne” att älska Israel, tyvärr. Men Gud gör det och så en del andra som jag tex :)

  3. Sam Says:

    Om man följt rådet att en ledare ska vara en kvinnas man, kanske det varit annorlunda? Mr Blindt är väl på sin tredje, vad jag vet?

  4. Linnea Says:

    Håller med Lilian här.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 32 andra följare

