Jerusalem Jerusalem, nästa år i Jerusalem

Om du inte brukar, så är idag en bra dag att stanna upp och önska Jerusalem fred och frid.

Idag firas 43 år sedan Jerusalem åter blev Israeliskt.

12 svar to “Jerusalem Jerusalem, nästa år i Jerusalem”

  1. Janne Ohlin Says:

    Alla som älskar Jerusalem och Israel bed lite extra den här månaden, Folken har ”Listiga Anslag” mot henne.

    http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/varldsordning/BTW11-5-10.html

  2. Birgit Severin Forslund Says:

    ”Önsken Jerusalem frid; ja, dem gånge väl, som älska dig.

    frid vare inom dina murar, välgång i dina palats!

    För mina bröders och vänners skull vill jag tillsäga dig frid.

    För Herren, vår Guds hus’ skull vill jag söka vad gott är för dig.” Psalt. 122:6-9

  3. Jonathan Ashauer Says:

    *Jerusalem tillhör inte Israel, Israelerna.
    *Jerusalem tillhör ALLA. Det vill säger Kristna, Judar och Muslimer.

    Tre ekrar i samma hjul som kretsar kring navet – JERUSALEM

    Mår Gud välsignar Henne och beskydda Henne från alla som vill ta Henne i besittning och göra Henne till deras personliga egendom

    Jonathan Ashauer

    • Isaskar Says:

      ”Tre ekrar i samma hjul som kretsar kring navet – JERUSALEM”
      -Heh… är det någon sådan där treenighetslära?😉

      ”Jerusalem tillhör ALLA.”
      -Är det inte Guds stad? Typ, Guds ögonsten?
      Platsen han gett till Israel, som alla som tror på Israels Messias blir inympat i???

  4. Jonathan Ashauer Says:

    Israel then or Isreal nu?

  5. Jonathan Ashauer Says:

    Nåt fel med min stavning. Det ska vara ISRAEL inte Isreal!

  6. Jonathan Ashauer Says:

    Är inte ”Israel Nu” ett land befolkat av människor av vilka de flesta har urspunligen kommit från andra länder? Människor som har tagit landet i besittningen, brutit mot många FN deklarationer, ett land som tyvärr numera styrs av farliga fudamentalistiska fraktioner? Ett land, men.. ett folk?

    • Andreas Frost Says:

      Du tror inte på Bibeln va?

    • isaskar Says:

      ”Är inte ”Israel Nu” ett land befolkat av människor av vilka de flesta har urspunligen kommit från andra länder?”
      -precis. Allt I enlighet med Guds profetior. Han skall hämta sitt folk från världens fyra hörn. Först skall Juda hem, sen resten.
      Processen har inletts och fullbordas när han kommer på skyarna.

  7. Jonathan Ashauer Says:

    ”Människor som har tagit landet i besittningen, brutit mot många FN deklarationer, ett land som tyvärr numera styrs av farliga fudamentalistiska fraktioner? Ett land, men.. ett folk?”!

    Du glömde att komentera den delen av det som jag skrev.

    • isaskar Says:

      Jag vet inte vad det var jag skulle kommentera…

      Att du, som många andra, väljer att ha en annan approach mot Landet är ok för mig.

      Men:
      1) FN är inte Guds samvete eller standard i alla frågor, enligt mig. Även om det ofta är mkt bra vad de gör. (fast inte när det kommer till Israel. Rakels grav är ett sent exempel)
      Skulle vi vara konsekventa med FN, skulle vi få stänga ner hela Mellanöstern med en början av Västbanken och Gaza. Sen Egypten, Syrien, Libanon etc etc för att avsluta med Ryssland och Kina efter USA…
      Undra om inte Sverige skulle styrka med där också, med tanke på vårt engagemang i Afghanistan…

      2) Jag bor inte i Israel och är inte israelisk medborgare. Jag vet inte vad eller varför jag skall kommentera eller försvara i ett sådant generellt uttalande.
      Jag tror även du vet att det inte finns ”en enda sanning” när det kommer till Mellanösternkonflikten. Att det finns mycket fel som händer vet nog alla…
      Men det är ju knappast något annat jag skriver eller hävdar…

Kommentera

