Haore blev Sommarpratare!

Haore Sulaiman blev P4 sommarpratare, som vi kunde rösta på här.

Som vi såg här planerade han bland annat att ta upp:

I mitt program kommer jag att tala om mina barndomsår i den kurdiska rebellrörelsen som kämpade mot Saddagregimens förtryck av oss kurder. Jag fick se det inre livet i rebellrörelsen som leddes av Jalal Talabani. I dag är han Iraks president. Uppväxtåren har satt stark prägel på mitt liv.

Det är en unik och mycket viktig berättelse jag har att förmedla. Och jag ska göra mitt absolut bästa för att göra ett spännande program.

Det vore ju spännande om han skulle beröra kurdernas relation till Turkiet, som nu kritiserar Israel som ockupationsmakt…

2 svar to “Haore blev Sommarpratare!”

  1. Jonatan Says:

    i P4 blev han pratare väl?

  2. Fredrik Says:

    heh… jo så blev det ju naturligtvis😉

Kommentera

