Är Florida ett minne blott snart?

*Svälj*

OM det ligger något i det här så…

Mer i ämnet över hos Aletheia.

20 svar to “Är Florida ett minne blott snart?”

  1. Annica Says:

    Ja du…… man är ju glad att man inte bor i Florida i alla fall! Fast, worst case scenario inträffar förhoppningsvis inte.

    • Fredrik Says:

      Ja, precis…
      Men jag kan tänka mig att vi får ta del av vår beskärda del om dyngan slungas ut i Golfströmmen….

      Men… *svälj* det händer nog inte…

      • Annica Says:

        Jo, nog kommer vi att få ta vår beskärda del. Tyvärr är det oundvikligt. Inte bara för att oljan kommer hit, men jag gissar att fisk kommer att bli något dyrare i framtiden. För det kan aldrig vara så att vi går obemärkt förbi denna händelse.

        Intressant företeelse, de där gasbubblorna, om det är det som har hänt i ”bermuda triangle”. Hur kan de finnas utan att flyta upp till ytan och gå sönder?

  2. Carina Says:

    Vilken är källan? Var sändes detta? Radio? Tv? Vem intervjuar? Kan iof sig kolla youtube men vet du?

    Jag har gråtit och haft ont i magen sedan detta hände. Sååå hemskt. Jag bryr mig inte om jag bor i Florida el inte utan tänker på allt liv i havet! Om folk inte kan äta räkor el fisk är inte intressant. Det är djurlivet, all plankton och konsekvenserna pga detta, alltså hur hela världen kommer att påverkas.

    Hoppas böner kan påverka.

    Ska dessutom till Florida så…😦

    • Fredrik Says:

      Det sändes på ett radioprogram som heter coast 2 coast, den 1 juni.
      Han som pratar heter:  Richard C. Hoagland
      Intervjuaren/programledaren heter: George Noory

      Hoppas du hinner dit… eller, vänta, naaah… det kommer inte hända…

  3. hulda3 Says:

    Vad skall man säga?

  4. bobo3k Says:

    ”Richard Charles Hoagland, most commonly known as Richard C. Hoagland, (born April 25, 1945) is an American author and a proponent of various conspiracy theories about NASA, lost alien civilizations on the Moon and on Mars and other related topics. Claims from his personal biography and publication include having been curator for a science museum in Springfield Massachusetts at age 19 in the mid-60s. Hoagland does not have any scientific training.”

    Trovärdigheten sjönk precis avsevärt.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_C._Hoagland

    Innan du publicerar kanske det är värt att kolla lite källor? Pröva allt… ringer en klocka kanske?

    • Fredrik Says:

      ”Innan du publicerar kanske det är värt att kolla lite källor? Pröva allt… ringer en klocka kanske?”
      –Jag hade kollat vem det var innan.
      Jag vet även att det finns många kufar som har sagt ett och annan knas i sitt liv.
      En del av taktiska skäl, andra för att de inte vet bättre.

      Det var därför jag inledde texten som jag gjorde: OM med stora bokstäver.
      Alla människor är värda en chans att prövas.

      Jag är nog lika glad som du om han är en bluff i denna frågan…

      • bobo3k Says:

        Ja, fast varför skapa panik och rabalder utan grundläggande fakta? Mig veterligen verkar det som att han rör ihop både det ena och det andra när han pratar tryck osv, fråga fysikern… Det är lätt att slänga sig med termer rörande tryck psi osv. om det är till för att förvilla, jag menar inte ens ungarna på gymnasiet lär sig rätt i sina ”fysikböcker”. Jag tycker i övrigt att du ofta har väldigt hög klass på dina inlägg för jag läser din blogg dagligen.

        Mig veterligen så finns det en rad troende forskare (mestadels judar) som faktiskt stämmer överens med icke-troende i sakfrågor, skillnaden är att de förstår att de (upptäckterna, förklaringsmodellerna) kommer från Gud. Jag har oerhört svårt att se att denna totalt oseriöse och uttalat konspiratoriskt lagda man (till lika pseudo vetenskapsman) skulle ha något belägg ”what so ever” över att detta är sant. Skillnaden mellan detta och tex ditt tidigare inlägg om Israels rätt att existera (profetiskt) är i mina ögon ljusår från varandra. Med reservation att jag har fel och Hoagland rätt. Men kan vara skönt att höra en kritisk röst säg?🙂

  5. Fredrik Says:

    Annica,
    ”om det är det som har hänt i ”bermuda triangle”. ”
    -Ja, den förklaringen är lika god som alla andra som erbjudits…

  6. Birgit Severin Forslund Says:

    Jag är skakad ända in i märgen.

  7. hulda3 Says:

    Konspiratoriskt eller inte, en katastrof av apokalyptiska mått sker just nu. Hur det kommer sluta vet vi inte.

    • Fredrik Says:

      ja, här är en bild som släpptes i dagarna över oljekatastrofen från NASA…
      Det är illa nog….

      • hulda3 Says:

        tittade på bilden, ser inte bra ut Fredrik, Undrar vad som händer om det inte går att få stop på oljan, utan att den fortsätter pumpa ut och sprida sig tillsammans med gasen som man vet också sprider sig? Vad händer då om det börjar brinna. Gasen är inte bara gifitg utan också explosiv.

  8. Fredrik Says:

    bobo3k
    ”Ja, fast varför skapa panik och rabalder utan grundläggande fakta? Mig veterligen verkar det som att han rör ihop både det ena och det andra när han pratar tryck osv, fråga fysikern… Det är lätt att slänga sig med termer rörande tryck psi osv. om det är till för att förvilla, jag menar inte ens ungarna på gymnasiet lär sig rätt i sina ”fysikböcker”. ”
    —Jag måste ovilligt erkänna att det var just fysiken som jag hade svårast med under gymnasiet… Så psi etc har jag inte mycket koll på.

    ”Jag tycker i övrigt att du ofta har väldigt hög klass på dina inlägg för jag läser din blogg dagligen.”
    —Jag bockar och bugar…

    Mig veterligen så finns det en rad troende forskare (mestadels judar) som faktiskt stämmer överens med icke-troende i sakfrågor, skillnaden är att de förstår att de (upptäckterna, förklaringsmodellerna) kommer från Gud. Jag har oerhört svårt att se att denna totalt oseriöse och uttalat konspiratoriskt lagda man (till lika pseudo vetenskapsman) skulle ha något belägg ”what so ever” över att detta är sant.
    —GPSn han hävisar till kanske hade för starka batterier så de gav orimliga utslag…
    Skämt och sido… Bra att du är vaken och vissa kräver mer prövning än andra.

    ”Skillnaden mellan detta och tex ditt tidigare inlägg om Israels rätt att existera (profetiskt) är i mina ögon ljusår från varandra. Med reservation att jag har fel och Hoagland rätt. Men kan vara skönt att höra en kritisk röst säg?”
    —Kritiska röster är alltid bra… Keep em coming bobo3k

  9. Fredrik Says:

    hulda3,
    Bra fråga… Orkansäsången kan nog ge oss en första bild av det i alla fall…

  10. hulda3 Says:

    Jag tittar mycket på CNN och just på CNN tar man nu upp den eventuella gasbubblan även där. Som sagts tidigare vet man fortfarande inte, men bara att man tar upp det på en av USAs största nyhetskanaler visar att man ser allvarligt på det

  11. Sam Says:

    Fredrik
    Länken till NASAs bild funkar inte. Är den borttagen?

Kommentera

