Pride till Annelie: ”Rör inte våra snoppar!!!”

Heh…

Heja Annelie som vågar säga vad såååå många tänker!

Jag tycker INTE det är ok att sprida löspenisar och fylla stan med ekivoka budskap…och att alla Stockholms flaggstänger flaggar med RFSL flagga. Jag tycker INTE heller det är ok att skattepengar går till att sponsra Pride och på detta sätt hylla dekadansen som följer i Prides spår.

Men Prajdarna slår ut med händerna och förstår naturligtvis ingenting??!?

Pridefestivalens vice ordförande, Lovisa Brade Haj, blev väldigt förvånad när hon läste riksdagsledamotens blogginlägg.
– Det är jättetrist att hon är så kritisk mot oss, säger hon.


Hmmm… vem var det nu dom snott loggan med regnbågen ifrån…

Och förresten… vet ni vad jag läste i min engelska Bibel:

Pride goes before destruction (Ord 16:18)

Koppling eller inte… men låt det regna!

Jaja…

Annelie står rakryggad… Undra om hon inte får min röst i höst!!!

9 svar to “Pride till Annelie: ”Rör inte våra snoppar!!!””

  1. HA Says:

    Det verkar som du inte riktigt följer ditt ledord ”förstå tiden”…

    • Fredrik Says:

      Välkommen till Isaskar HA.

      ”Det verkar som du inte riktigt följer ditt ledord ”förstå tiden”…”
      —Det beror nog på vad man har som utgångspunkt.

  2. Sam Says:

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vill-inte-ha-prideflagga-pa-kyrkan_5064577.svd

    Sorgligt. Att det bara är för att kyrkan inte ska var en annonspelare. Vad blev det med : Det lilla ljus jag har………….

    Ja låt det regna, håller jag med om! Men tack och lov gäller YHWH’s förbund.

    • Fredrik Says:

      Jag som trodde det var flaggan för Noa-förbundet…
      Vad fel jag fick!!!

      ”Vad blev det med : Det lilla ljus jag har………….”
      -Någon kanske satte det under skeppan, trotts allt.

      ”Men tack och lov gäller YHWH’s förbund.”
      -Någon att lita på!!!

  3. Fest och Yra på stan. Det är vad varje kommun vill ha. « Nisses Skrivarverkstad Says:

    […] läste senast en nu , bloggare skulle rösta på KD för Annelis uttalande. Det visar ju bara att Pride behövs. Varför inte i stället delta på Pridefestivalen […]

  4. Andreas Frost Says:

    Du lyckas blanda allvar med humor du.

    Ja…mycket bra att våga säga ifrån Annelie!

    Man mår lite smått illa när man ser dessa Pridefestivaler…men snart kommer Herren för att döma.

    Även jag ska dömas. Och du Fredrik. Ja alla. Det får vi inte glömma.

    I kärlek,
    Andreas

    • Fredrik Says:

      ”Även jag ska dömas. Och du Fredrik. Ja alla. Det får vi inte glömma.”
      —Så är det… och som sagt: ”högmod går före fall!!!”, det får vi inte glömma…

  5. Lennart Jacobson Says:

    Det är märkligt att man i debatten aldrig skiljer mellan kärlek och sexutalitet. Visst kan två män älska varandra, men de behöver väl inte ha sex för det?? Det är DEN som bibeln säger är onormal, inte kärleken.

    Det är detta med homosexuell sexualitet vi bör diskutera, inte kärlek i allmänhet. Den är vi väl överens om? De homosexuella verkar vilja jämställa dessa begrepp.

    De verkar också se sexualitet som viktigare än nästan allt annat. Därför passar deras syn dagens (heterosexuella) människor som lever för sina njutningar. Och jag tror att Sodom och Gomorras synd inte ”bara” gällde homosexualitet, utan en allmän ondska. Man hatade Lot som var gudfruktig och inte accepterade homosexualitet mm. Men att de verkligen var onda i Sodom och Gomorra säger ju Gud själv tydligt till Abraham.

    Sexualiteten var bara ett uttryck bland många andra att man var egoister som inte brydde sig om vad Gud sagt. Det står att lydnad är bättre än offer.

Kommentera

