Varför är 17 åringar utsatta för antisemitiska attacker…

I veckan var jag och föreläste om församlingen, kyrkan och Israel i Lund.
Det tog inte lång tid innan ämnet kom upp i ett samtal: -Att det är otryggt att vissa sitt stöd för Israel och Judar i regionen.


Något är riktigt skruvat i Malmöregionen…

När jag kom hem läste jag i Världen idag, där ”17-åringen” skriver ett debattinlägg… man hade hoppats inte hade behövts skrivas:

Jag har själv blivit utsatt på grund av att jag är jude.  Ett exempel var när två personer, med ursprung i Mellanöstern, anklagade mig för att ha förolämpat dem, vilket jag inte hade gjort, och hotade att de skulle halal-slakta mig.

…I dag kan man inte längre gå med kippa (judisk huvudbonad) i Malmö, eller ha fredliga freds manifestationer, utan att bli attackerad.
Och det är inte höger extrema grupper, som attackerar oss, utan snarare vänstern och personer med ursprung i Mellanöstern.

Jag drog mig då till minnes hur ännu en 17-åring nyligen attackerats i Malmö, för att han visat stöd för Israel…
Läs mer här

Fy 17 vad orättvist!!!

Med tanke på hur det ser ut just kring Malmö, kan man ju förstå detta.

(Mer om Reepalu här, här och här)

2 svar to “Varför är 17 åringar utsatta för antisemitiska attacker…”

  1. Lennart Says:

    Med tanke på det är det märkligt att allt hat riktas mo SD och inte mot de som förföljer minoriteten judar.

Kommentera

