Dagens -duuhh!!!

Israel skickar en ambulans för att hjälpa en svårt skadad arabisk pojke… Väl på plats möttes de av den palestinska fredsarmen som välkomnade dem med upplopp och stenkastning.


(Arutz Sheva)- Jerusalem area Arabs once again have stoned two Israeli Magen David ambulances trying to help neighbors. This time, the medical rescue vehicles were trying to save an Arab boy who fell five floors from his home in El Azaria, a village between the northern Jerusalem neighborhood of French Hill and nearby Maaleh Adumim.

Magen David medics were resuscitating the youth when attackers began to pummel them with rocks from all directions, breaking the windshield.

Last week, a group of students and a visiting Australian narrowly escaped death when they made a wrong turn and entered an Arab village, where they were ambushed by local Arabs. One of the villagers tricked the students into driving further, where a blockade trapped the vehicle as Arab rioters attacked the car with rocks and metal pipes.

The driver was able to maneuver his car through a narrow opening and escaped the mob.

Snurrigt sätt att säga tack på!!!!
(Fast det är klart… bilden på att Israel skulle bry sig och hjälpa dem passar inte in på den de vill förmedla… så varför inte jaga bort dem….)

6 svar to “Dagens -duuhh!!!”

  1. Debora Says:

    Usch, djävulen är verkligen på hugget och hans lärljungar hjälper gärna till. Synd att barnen får sitta emellan.

  2. lewanu Says:

    Känns äkta obehagligt med tanke på att jag och Nathanael vid mer än ett tillfälle faktiskt var inne i de arabiska delarna i Jerusalem. Vi pratade med några barn också, de såg lite förvånade ut men försvann snabbt. Eller ja,, det var väl jag som pratade,,😉 de var ju söta så då kan man inte låta bli.
    När jag berättade detta senare för judar i Jerusalem såg de lite förskräckta men jag upplevde inget hot. Men hot brukar i och för sig inte bita på mig,, jag fattar inte sånt ändå.
    Men med tanke på vilka ”hatkänslor” som kom upp till ytan när jag talade med araberna i Old city så är jag inte förvånad över det du skrivit.

  3. margalit Says:

    Det tråkiga är när det gäller barn.
    Men så har det alltid varit, att barnen får betala priset

    Hur skall man hantera sådant. Skall man strunta i barnen, eller skall man skicka ambulans.

    Jag säger, skicka ambulans ändå. Trots stenar och annat skit

    • isaskar Says:

      ”Men så har det alltid varit, att barnen får betala priset”
      -Exakt. Återigen visar detta samhälle hur barn utnyttjas för propagandans skull…

  4. Hanna 10 år Says:

    ”Verkligen världens bästa sett att säga tack på” tycker inte du ( det gör inte jag ) Det är verkligen synd om barnet som ska hämtas med den ambulansen man undrar verkligen varför? Why?

Kommentera

