Nya detektorn, ren skräck

Jag har hört mycket på sistone om otaliga skräckexempel med de nya detektorerna som nu flitigt används i USA.

Det otäcka är att äckelgubbar och tanter som normalt skulle bli straffade, har nu hittat ett paradis för sina böjelser på flygplatser där människor som vägrar screena sig i de nya burarna… (Usch!)

Här är ett inslag som gör mig både glad och ledsen.
Glad– Att jag fått möjligheten att besöka USA under flera längre perioder back in the days!
Ledsen– Att jag inte skulle vilja åka dit nu och utsätta mina barn för sådan behandling.

Detta är ett rättvist och balanserat inslag, men tro mig… det finns värre exempel som inte visas i de etablerade nyheterna…
Vad händer i Obamaland…???

Oavsett, så vill Storebror in chief ingen förändring:


WASHINGTON (AP)
— Air travelers buoyed by President Barack Obama’s request for his national security team to consider less intrusive airport screenings shouldn’t expect anything different at airports soon.

“No, we’re not changing the policies,” the head of the agency responsible for airport security said Sunday.

Men, nu har till och med frau Clinton börjar reagera!

WASHINGTON (Fox News) — Secretary of State Hillary Clinton says officials should try to make the new airport security measures, including full body scans and intimate pat-downs, less intrusive.

Clinton says there’s clearly a need for the tighter security. But she says the government should explore ways to “to limit the number of people who are going to be put through surveillance.”

She says she understands “how offensive it must be” for some people to undergo the searches. She says there’s a need to strike “the right balance” and to “get it better and less intrusive and more precise.”

Would she submit to a pat-down? “Not if I could avoid it,” Clinton says. “No. I mean, who would?”

2 svar to “Nya detektorn, ren skräck”

  1. Lilian Says:

    Fruktansvärt kränkande, jag hoppas att jag aldrig ska behöve genomgå det.. kanske att man inte kan åka till Amerika då…..

Kommentera

