Mer om skanningen och TSA

Som vi såg här (och här), så kokar USA nu över när det gäller de nya detektorerna…

Allt fler tokiga historier läcker nu ut.

Ung pojke strippad på sin tröja:

Spillde urin över passageraren:

TSA till en bröstcanser överlevare: ”Avlägsna din bröstprotes.”

ABC Newsproducetn: De kände innanför mina trosor

”The woman who checked me reached her hands inside my underwear and felt her way around,” said ABC News producer Carolyn Durand. ”It was basically worse than going to the gynecologist.”

Men TSA varnar nu hotfullt med hela handen: Bojkotta oss inte!

ATLANTA (AP) – The nation’s airport security chief urged travelers not to boycott full-body scans on Wednesday – one of the busiest flying days of the year – as the Thanksgiving holiday approaches with some Americans in a foul and rebellious mood.

Transportation Security Administration chief John Pistole said Monday that such delaying actions would only “tie up people who want to go home and see their loved ones.”

“We all wish we lived in a world where security procedures at airports weren’t necessary,” he said, “but that just isn’t the case.”

Passande namn, herr Pisstole Pistole...

6 svar to “Mer om skanningen och TSA”

  1. margalit Says:

    Världen håller på att slå knut på sig själv, inte på grund av dårskap egentligen utan på grund av fruktan.

    Hm! Mätsticka: nära Gud, inte så rädd. Långt ifrån Gud, jämt rädd. Jag pinnar mellan att vara rädd och orädd. S…t. skulle vilja ha mer balans angående det där. Med överhäng på ”inte så rädd”. (sg)

  2. lewanu Says:

    Fruktansvärt kränkande behandling och jag har svårt att förstå att det kan vara nödvändigt, hur många terrorister har egentligen tagit sig igenom innan?
    Jag håller med Margalit om att det är rädslan som driver..
    Eller för att vara ”konspiratorisk”, kanske att ”de” vill att vi ska tro att det finns en massa att vara rädd för, att ”de” vill plantera in fruktan hos människor för rädda människor är lättare att manipulera och när väl antikrist kommer har han stor hjälp av att människor kommer att ”ropa” efter skydd till vilket pris som helst.
    Jag hade nästan väntat mig en ny ”svininfluensa” eller liknande i detta ”projekt” av skrämma världens invånare till lydnad.

    Jag vägrar bli rädd, dör jag så dör jag för att det är Guds vilja. Han som har skapat allt han kan också bevara mig..
    Kärleken fördriver all fruktan…

  3. tackYeShua Says:

    Jag läste i nån tidning om en man som löste det hela genom att STRIPPA istället. Stod bara i kallingar. Det var inte uppskattat och han ska ställas inför rätta! Det är väl enda altenativet om man inte vill bli scannad eller klämd på, faktiskt. Men inte särskilt kul om alla blev tvugna att göra det. Det är nog pinsamt att strippa hos doktorn och nu en hel väntsal.

    Läste i Moseboken idag: ”Du ska inte blotta din fars eller mors kön”. Scanner är obibliskt. Tänk om jag jobbar där och min mor ska resa utomlands.

Kommentera

