Ödmjukhet går före ära?

Hur kan vi välja att förstå detta?

Berätta för far om all min [Josef] härlighet i Egypten och om allt ni har sett. (1 Mos 45:13)

Kanske så här?
En äldre man gick med sin son ner för gatorna i grannorten. Vart de än gick fram kom massor med människor fram och hälsade på honom och visade stor ära.
Mannen blev smått ängslig av all heder och blyg som han var kände han sig obekväm.
Han vände sig till sin son och frågade: ”Min son, varför hedrar alla mig så mycket, då jag inte gjort något att förtjäna det?”
Sonen såg hur plågad hans far var och tröstade honom: ”Oroa dig inte, min far. Alla som kommer fram hedrar mig!”
Fadern tittade honom och frågade: ”Och varför förtjänar du så mycket ära?”
”Det är ju uppenbart far. Det är därför att jag är din son”, svarade han.

🙂
Vad tror ni?

2 svar to “Ödmjukhet går före ära?”

  1. lewanu Says:

    Hahaha , härligt och halleluja till det😉.
    Jag är tacksam till Gud för min pastor som låter sig bli använd om och om igen, du alltså🙂

  2. Joakim Freiman Says:

    Skön story med djup! Ha en god dag, min vän! Gillar de senaste video clip du lagt ut oxå!

Kommentera

