Aftonbladet + Guillou= Galet

Återigen… Aftonbladet

Det senaste påhittet är förbud att ”uppmana till terrorism”. Gäller inte mig, ty jag är vit. Härmed uppmanar jag till stöd åt den palestinska befrielserörelsen PFLP, som är terroriststämplad av USA och EU. Eller jag uppmanar till stöd åt Wikileaks, som starka krafter i USA har terroriststämplat. Om Aftonbladets ansvarige utgivare varit arab eller iranier hade de raderna kunnat kosta honom fängelse. Men han är vit och vi vita får skriva och säga sånt här. -Jan Guillou

Om PFLP

Jag vet inte… men kan detta vara en anledning till att Judar uppmanas att inte besöka Sverige numera…

Wiesenthal Center tells Jews not to travel to Sweden

Human rights organization issues travel advisory because Jews in Sweden ”have been subject to anti-Semitic taunts and harassment.”

Good grief…

6 svar to “Aftonbladet + Guillou= Galet”

  1. margalit Says:

    Den där Guillou är inte klok och sen länge känd för sitt Israelhat.

    Tyvärr är det en smygande sanning; att judar inte självklart kan känna sig trygga i Sverige längre

    • isaskar Says:

      Jag vet inte vad som är värst…
      -att han anser islamistiska mördare som kapar plan och bombar för att döda, som ”knäppgökar” och inte terrorister…
      -eller att han själv stöttar de som vill förinta Israel

      Han borde skriva en ny Arn-serie istället…

  2. Tony Says:

    ”Att en och annan vildhjärna, knäppgök eller självutnämnd martyrhjälte då vill slå tillbaka, eller göra skillnad, som våra egna pojkar i Afghanistan säger, är åtminstone inte psykologiskt svårbegripligt.”

    Är man galen kanske det inte är svårt att förstå att man vill spränga oskyldiga människor i luften. Vad vet jag? Men jag kan i alla fall säga att för mig är det mycket svårbegripligt, särskilt om man tänker psykologiskt.

    ”Det är denna antidemokrati som utgör den största terroristfaran för Sverige. Inte enskilda knäppgökar som vill mörda sig till himmelriket.”

    För terrorvännen Guillou så är det antidemokratiska att vilja sätta fast terrorister. Sådana riktiga antidemokrater som fundamentala muslimer som vill mörda andra, inte som terrorvännen säger ”mörda sig själv”, för att komma till det storbystade kvinnornas land och alkoholrinnande landet, jennah.

    • isaskar Says:

      ”Men jag kan i alla fall säga att för mig är det mycket svårbegripligt, särskilt om man tänker psykologiskt.”
      -Man måste nog ha varit under någons inflytande ett bra tag för att först tömma sig på allt hopp… för att sen fylla på med en tuff teologi… Huah…

      ”mörda sig själv”
      -Målet är ju inte att mörda sig själv, det är ju bara medlet för att nå ändamålet… Varför inte säga som det är: Terrorism

  3. HL Says:

    Pennans makt är stor. Man kan välja att bruka eller missbruka den makten. Den dag det brinner under fötterna. Den dagen hjälper inte pennan.

Kommentera

