Dagen fortsätter tipsa om Vodou

Nja, någon tillfällig annons om den stora vodoutsällningen var det inte hos den kristna tidningen Dagen, den vi såg här.

Idag dök den här större bannern upp, alltså den ovanför Jaktis:

De har köpt ett fint annonspaket.

10 svar to “Dagen fortsätter tipsa om Vodou”

  1. Haggaj Says:

    Jaktis får sin lön från voodoo-pengar alltså.🙂

  2. Debora Says:

    Jag skrev och frågade Dagen om detta men de svarade aldrig, då ställer jag frågan till er i stället?……..

    Jag vet att detta inte passar in på denna blogg, men ändå…
    Är det verkligen så att Dagen gör reklam för Woodou?
    Jag har sett det på:
    https://isaskar.wordpress.com/2010/12/23/tidningen-dagen-tipsar-om-vodou/#comments

    Debora – 2010-12-23 15:27

    ………på länken…………..

    http://www.dagen.se/blogg/ledarblogg/2010/12/billstrom-andrar-sig-arets-verkliga-julklapp-till-kristna-irakier#kommentarer

  3. Besemot Says:

    Undrar om inte ”Dagen” saknar andlig insikt helt….. eller samarbetar
    dom med satan medvetet. Hur kan man lägga ut sådant på sin sida.

    Nåväl, det är ju inte första gången de skriver eller lägger ut saker
    som är inspirerade av satans andemakter.

    Hm.. Är verkligen ”Dagen” ett kristet nyhetsmedia;-)??.. man undrar ju

    // Besemot

    PS: Vill bara nämna att jag tycker du har en trevlig och givande
    blogg Fredde. Du får gärna ge mig din mailadress.. jag kan ju
    råka springa på ett och annat intressant samtalämne man kan
    ta upp här;-). Fd. medlem i sneakyleaksförsamlingen i den
    lilla byn;-))…

    • isaskar Says:

      Välkommen till isaskar, Besemot.

      ”Undrar om inte ”Dagen” saknar andlig insikt helt…..”
      -Jag skulle gissa på att man är desperat för pengar, att man börjar tumma på och kompromissa med sina tidigare principer… men det är bara en gissning…
      Vodou är hur som helst heeelt uppåt väggarna för vad som borde förekomma i församlingarna.

      ”Vill bara nämna att jag tycker du har en trevlig och givande
      blogg Fredde. ”
      -jag bugar och tackar… Kolla din mailbox.

  4. Andreas Frost Says:

    Seriöst….vad sysslar de med!?

    Ännu har vi inte sett slutet…

    • isaskar Says:

      nej, idag skrev de att Jesus växte upp på Västbanken… inte i Israel.
      några vakna läsare sa till och nu har de ”korrigerat” texten…

  5. Debora Says:

    Fast Dagen brukar ju skriva om Katolska kyrkan precis som om de hade med biblisk tro att göra……………..
    Förvirringen är total………..
    Jag måste anstränga mig ytterligare för att inte gå på nåt……….(villolära=burrr)

    • isaskar Says:

      Dock är det ju en Kristen tidning… Katolska kyrkan är ju en kristen tro.
      Däremot har den ju en frikyrklig historia.
      Det som är anmärkningsvärt är väl den plötsliga nästan överdrivna förtjusningen över det katolska…

      Sen har vi ju då det där med vodou… det är ju riktigt konstigt… och har ingenting med kyrkan att göra…

  6. Debora Says:

    Jag igen frågan Dagen om artikeln………Jag kopierar in min fråga här också………….

    På resande fot får man tid att tänka. Nu undrar jag, VARFÖR annonserar DAGEN för Voudo?
    Det är ju helt okult eller?
    Jag skrev samma fråga på en annan bloggare här på DAGEN men han brydde sig inte om att svara, undrar om du gör det?

    Debora – 2010-12-31 02:24

Kommentera

