Lai lai lai laaa

Som tur var… så var det ju Jesus som uppfann bordet som vi känner det idag…
I allafall så lyder katolska (sorry Anders😉 ) producenten Mel Gibsons Hollywoodversion.

Varför var det tur… Jo, med tanke på hur mycket man älskar dans och fest hos judarna (här har kyrkan mycket att lära) så behövs det bra kvalitet.
Om nu Jesus ligger bakom något, så är det väl bra kvalitet… och som sagt… tur var väl det:

Till alla som skall FIRA Gustjänst i helgen: Upp och hoppa på borden!
Skulle bordet inte hålla, ja då var det dags att byta ut det, hälsa pastorn/prästen att det inte var från Jesus…

😀

16 svar to “Lai lai lai laaa”

  1. Anders Gunnarsson Says:

    Eftersom du strök katolsk kan jag acceptera det en gång.

    Nästa gång hugger jag… Grrrrrr!

  2. margalit Says:

    Hahaha, men var är damerna?

    • isaskar Says:

      Kanske var det så att de gick för att ”pudra näsan”.
      (Tjejer går gärna tillsammans har jag hört…)
      Det kanske blev en sådan där: ”När katten är borta dansar råttorna på bordet”-grej…

  3. Anders Gunnarsson Says:

    Det finns ingen pietist som kan bete sig så här.

    De dansar, har drukit vin och har svarta rockar.
    Pietister dansar inte, dricker inte vin och har färg-GLADA kläder och sjalar!

    Förvisso är Ordet centralt i båda; ord, ord och tre ack-ord!🙂

    • isaskar Says:

      Haha…
      Kanske det är meningen att de skall enas då?

      • Anders Gunnarsson Says:

        Om du kan lära min pappa och dricka vin och dansa så, så har jag hopp om snar återförening…

        Annars går nog pietismen under i bitterhet och 200 års splittring. Inget jag skulle sörja, då vår grundare gjorde universum, bordet och är Ordet (och blev kött och tog sin boning och vilar ALLTID i tabernaklet)!

        Shabbat Shalom

      • isaskar Says:

        ”Om du kan lära min pappa och dricka vin och dansa så, så har jag hopp om snar återförening…”
        -Ha haaaa… börja med vinet så kommer dansen automatiskt😉

        Och Shabbat Shalom🙂

  4. Marike Keuning Says:

    Nu är det så att de flesta män ha roligare utan kvinnan, o vad jag har sett i de Orthodoxa kretser så finns kvinnor enbart i bakgrunden, så som i Synagogan så oxå hemma. Så likadant med de flesta Svenskar, utan kvinnan mer kul.. Det verkar kanske paradoxalt, men varför inte. Det upplevs väl inte som trevligt ens för kvinnor att korrigera sin äkta hälft för jämna. Om alla skulle kunna våga låta de andra ha kul, blir det mängfaldig färe skilsmässor..
    Nej, jag tycker det är mycket skoj att se män som har roligt tillsammans.. Finns det nåt vackrare än en mannskör!!

    • Marike Keuning Says:

      vad år det som ligger på bordet förresten?? Papper?? Dokumenter, knappast skrifterna.. Men kul har de!! Glad en blir bara ser på. TACK för att du delade med dig!

      • isaskar Says:

        ”Vad år det som ligger på bordet förresten??”
        -Kanske en meny. Dom kanske har grabbmiddag…😉

      • Majlis Says:

        Marike,
        kommer du från Tyskland eller Nederländerna? Om du är från Tyskland, skulle du kunna tänka dig att mailväxla med mig på tyska? Jag behöver hålla igång min tyska, undervisar i det och engelska på högstadiet.

        Guds frid

        Majlis

    • isaskar Says:

      ”Så likadant med de flesta Svenskar, utan kvinnan mer kul..”
      -Tråkig fakta…😦

  5. tackYeShua Says:

    hahaha🙂 Shabbis

  6. Hanna Says:

    Underbart! Hade velat vara med😀

Kommentera

