Paul Widén startar nyhetssida direkt från Israel

Många av oss minns Dick Haas.
Han hade en unik och spännande raportering från Jerusalem.

Den som har följt Fokus Israel från början är också bekant med journalisten och reportern Paul Widén.
Paul var god vän med Haas och har bott samt varit aktiv länge i Jerusalem och kommer nu starta ett nyhetsforum jag tror blir spännande.
Senast var han intervjuad i P1 i veckan angående situationen i Mellanöstern.

Här är ett utskick från honom som berättar mer om hans nya projekt.

Sedan Dick gick bort i somras har ett antal personer kontaktat mig och frågat om inte jag kan börja skriva nyhetsbrev i samma anda. Jag pratade aldrig med Dick om detta medan han levde, eftersom jag inte ville planera för hans bortgång, men efter upprepade förfrågningar från Dicks prenumeranter frågade jag till slut hans båda döttrar om jag hade deras tillåtelse att sondera terrängen bland er för att höra om det finns intresse av att jag startar en ny blogg, en blogg genom vilken jag, så att säga, skulle plocka upp Dicks ”fallna mantel.”

Många svenskar som jag är i kontakt med uttrycker en önskan om en mer nyanserad rapportering från Israel, och Dicks blogg erbjöd ett perspektiv som saknas i svensk media. Jag tror att det vore omöjligt för mig eller någon annan att ersätta Dick, vars röst var unik, men min ambition är att försöka ta vid där Dick slutade och att fortsätta i samma anda, med kunskap, mer än en gnutta humor och helig vrede där den behövs.

Dicks verksamhet bekostades av er, hans generösa läsare. Precis som Dick kommer jag inte att begära mer i månaden än ungefär vad ett paket cigaretter kostar, dvs 50 kr. För denna facila summa får ni mitt nyhetsbrev från Israel direkt till era inkorgar några gånger i veckan.

”Jaha,” kanske ni tänker, ”och vem är du?” Jo, jag heter Paul Widén, har precis fyllt 33 och har arbetat som frilansjournalist i Israel i snart fyra år. Här följer några länkar till artiklar som jag har skrivit under åren:
http://www.jewcy.com/uncategorized/sderot_scenes_israeli_city_under_attack
http://www.jpost.com/Magazine/Features/Article.aspx?id=131808http://www.jpost.com/LocalIsrael/InJerusalem/Article.aspx?id=192283http://www.vt.se/debatt/kolumn/artikel.aspx?articleid=5316443

Dessutom tre PDF-filer:

http://www.paulwiden.se/pdf/DAG-23-08.pdf
http://www.paulwiden.se/pdf/HD-kronika2.pdf
http://www.paulwiden.se/pdf/Sydsvenskan.pdf

Låter det bra? Gå då in på min hemsida nyheter.paulwiden.se , fyll i namn och E-postadress och klicka på ”Prenumerera”. Om några dagar kommer betalningsinformation att skickas ut till er och även finnas tillgänglig på hemsidan.
Betalning kommer att krävas från och med 1:a mars.

Har ni frågor eller kommentarer? Skriv till paul@paulwiden.se och berätta!

Varma hälsningar från ett kylslaget Jerusalem,
Paul

Herrens välsignelser och kör hårt, Paul!!!

7 svar to “Paul Widén startar nyhetssida direkt från Israel”

  1. Debora Says:

    Tack Isaskar för att du är ödmjuk och också lyfter fram andra.
    Du är ett bra föredöme!

  2. tackYeShua Says:

    ”ett paket cigg”🙂

  3. tackYeShua Says:

    Drömde inatt att jag köpte ett paket cigg för att ha till hands ifall nån frågade efter cigg. Min kristna vän i drömmen blev tokig på min idé. Inte bästa idén att sponsra lungcancer.

    ”Tack kära Herre för cigaretterna, de gör livet lättare att leva” /Cornelis Vreeswijk

  4. Jan Says:

    Shalom!
    Tusen tack för din nya sida.
    Jag tackar Gud för dej broder Paul.
    Jag ska med stort intresse och glädje följa den.
    Mvh En stor Israelvän
    Jan

  5. Elvy Rinberg Says:

    Må Gud välsigna dig för nyheterna från Israel följer varje vecka

Kommentera

