På tal om Ruben och Världen idag-Uppdaterat!

För en tid sedan spekulerade jag så här:

Idag ger Världen idag besked om sin VD, Ruben Agnarsson, att han lämnar sin post!

I vanlig ordning när det kommer till företag som detta, så talar man obegripligt.

-För några år sedan försvann Hans-Göran Björk. Hysh hysh!!
-Sen lämnade Carin Stenström sin post. Tyst tyst!!
-Nu får vi se, tredje gången gillt, om man kan tänka sig att lämna besked varför Ruben Agnarsson flyttar.

Att man beviljat Ruben något, lämnat ju öppet mål för spekulationer.

Till dess säger jag:

Mer hos Haggaj och Emmanuel Karlsten, samt Dagen, och Aletheia

Nu lämnar han och vi vet fortfarande inte om den första anledningen stämde, eller den nya…
Så, vi lär nog aldrig få reda på verkligheten i detta fall heller…
…och Världen idag kämpar vidare, med än mindre trovärdighet!

Mer hos Haggaj

Uppdaterat!

Hoppsan… nu är ingen grundare kvar i redaktionen
Kanske, med tanke på allas avhopp… alltså kanske man skulle börja erkänna det som alla andra ser och har tyckt i alla dessa år… att det inte går att hävda dess oberoende från Livets Ord…
De hade tjänat såååå mycket på det…

7 svar to “På tal om Ruben och Världen idag-Uppdaterat!”

  1. Simon Says:

    Här känns det ju motiverat att fråga varför du själv inte längre jobbar för Världen idag.

  2. Simon Says:

    Ja jag förstod att du nog syftade på det blogginlägget. Jag undrade om du kunde utveckla själva frågan, alltså vad du menar med sätta i fack och felaktigheter.

    • isaskar Says:

      Och du ska vara journalist??? 🙂
      Vilken av punkterna bygger du på sanning i förhållande till mig?

      Jag kan möjligtvis hålla med om en: att jag absolut älskar Israel och anser de har all rätt att existera!

      Svara i ”bonfire”, då detta nu inte längre har med inlägget att göra.

Kommentera

