Allsvenskans hebrew playah…

Som den ängel man ändå är… så kunde jag inte låta bli att notera Mr Gerndts rökare i den senaste landslagsmatchen…

… sen… igår… fullständigt ägde han planen med sitt lag H-borg igår.

Kan ”lejonet” vaknat i honom???

5 svar to “Allsvenskans hebrew playah…”

  1. Majlis Says:

    Jag är helt lost på det här med fotbollsspelare nuförtiden, så jag vet inte vem denne Gerndt är. Varför står det Jahve (det är väl vad det står på hebreiska) på hans arm?

  2. isaskar Says:

    Det står ”aryeh” som betyder lejon.

  3. Majlis Says:

    Ok. Varför har han skrivit det, vet du det?

    • isaskar Says:

      iiiingen aning…
      Men bryter man ner bokstäverna:
      Alef -betyder styrka
      Reish -betyder huvud, förstling
      Yod -betyder hand
      Hey -betyder det som uppenbaras

      Lejon kan i sig själv betyda: Styrkan i förstlingen, som är Guds hand kommer uppenbaras…

      Låter som Lejonet av Juda stam i mina öron…😉

  4. Majlis Says:

    Naturligtvis! Tack broder, erkänner glatt att jag skäms lite, tänkte inte alls efter själv.

Kommentera

