Nato + Palestina=Sant?

I våras när Nato började ge vapen till rebellerna(som många av dem visade sig vara al-qaida) i Libyen för att stötta kampen att störta Kadaffi, undrade jag om Nato även skulle stötta Hamas i höst när Palestina skall utropas som stat.

Ett oroväckande scenario för den som bryr sig om Israel och Jerusalem är:
Nu när NATO och FN gett sig på Kadaffi för att rädda rebellerna… så vad är det som inte säger att i höst… när den Palestinska Myndigheten utropar sin stat och får medhåll av FN… så kommer NATOs Turkiet kräva och gensvara på klagan: ”Ni tog ju bort Kadaffi, varför räddar ni inte oss från Israel?”.

Jag måste erkänna att här misstog jag mig. Jag hade fel.
Turkiet har inte yppat något om detta.
Istället har Mahmoud Abbas Abu Mazen gått till NATO… via USA:

Mahmoud Abbas

Palestinian Authority chairman Mahmoud Abbas told visiting US Congressmen on Thursday he wants the security of a future PA state to be handed to NATO under US command, the Maan news agency reported Friday.

The PA state must also be “empty of settlements,” Abbas said, according to official Palestinian Authority news agency WAFA.

Vad kan gå fel???

Lämna en kommentar