Ang den palestinska staten och Israels ”Shit Week”

I dagarna har Sveriges syn angående den palestinska staten och FN förklarats.
Statsminister Reinfeldt sa att man stötte detta erkännande under sin vistelse i New York.

Barnprogrammet(eller något) Brunchrapporten i SR kunde inte hålla sig från att gotta i Israels problem och ringde upp Cecilia Uddén för att låta henne förklara ”Israel’s Shit Week”, som programledaren kallade det hela. Ett samtal som naturligtvis byggde på fel fakta och grunder… samtidigt som det passades på att förlöjliga och raljera med Judar och ”Bibi”. (Föga överraskande… väntat pinsamt)

I Arabisk press förklarar nu Irans ambassadör till Egypten tydligt varför man driver på palestinas medlemskap i FN.
För det är första steget att utrota Israel från världskartan!


Det är det havet vi skall driva Israel ut i….

Iran’s ambassador to Egypt said in a weekend interview, was merely one stage in a broader effort. The push for full membership as a UN member state ”is a step towards wiping out Israel,” said Ambassador Mojtaba Amani in an interview with Al-Watan al-Arabi.

Dessutom har den planerade manifestationen (väl planerad enligt SR) i Nablus visat vad de förväntar sig av FNs erkännande…
Titta här på BBCs rapportering:

BBC har oxå missat budskapet i sin rubrik… 

 Hmmm, trist att det är så få i Regeringen som läser arabisk press…ELLER Paul Widéns blogg som publicerat en utmärkt text (i tre delar) som förklarar det orimliga i vad FN och nationerna är mitt uppe i…

3 svar to “Ang den palestinska staten och Israels ”Shit Week””

  1. Lars W Says:

    Det sägs att Irans president är född jude som konverterat till islam. En intressant detalj tycker jag.

  2. lewanu Says:

    Intressant,, jag har också skrivit om detta ämne och jag länkar min artikeln in till din.. hoppas att det är ok.

  3. tackYeshua Says:

    Lyssnade också på radio och läste aftonbladet. Smutskastningen är simpel och okunnig i aftonbladets ledare. Skyller bara på Israels olagliga bosättningar. Jag är iof inte heller jättekunnig men jag är inte journalist. Är bosättningarna verkligen olagliga? Känns inte bra att Sveriges mest lästa tidning tar ställning för något de verkar ha noll koll på.

    Ett skämt i humorradion var att drottning Silvia skyllde judarna för Palmemordet

Lämna en kommentar